Deze post is geupdate met de gegevens van 2021
De huidige crisis test de flexibiliteit van het MKB. Hoe creatief kunnen ze zijn om de sluiting van hun restaurant en cafetaria het hoofd te bieden. Veel restaurants vragen deliveroo en take-away om de bestelling en bezorging uit handen te nemen. Maar wel tegen hoge tarieven. En dan heb je nog steeds geen eigen App, maar alleen een bestelformulier. Het is dus erg interessant om zelf een Horeca App te laten maken tegen een vast maandelijks tarief.
Mobiele App gebruik schoot omhoog in Q3 2020
Als je kijkt naar het aantal Apps die in de Appstores staan, dan begint het je al te duizelen. Maar in deze tijd van social distancing en lockdowns is de besteding van consumenten in Apps gestegen naar een duizelingwekkende hoogte. In het derde kwartaal van 2020 zijn het aantal downloads van non-game Apps gestegen met gemiddeld 17% in Europa. Wereldwijd besteedde consumenten 25% meer tijd in Apps. Ook jouw consumenten horen hiertoe. Daarnaast zien we door onderzoek van data.ai, dat ten opzichte van 2016 we 50% meer tijd spenderen aan apps en dat betekent een toename van 3 uur per dag.
We kunnen wel zeggen dat de Corona-crisis de wereld drastisch heeft veranderd en het mobiel gebruik met 2 tot 3 jaar heeft versneld. En dat terwijl jouw zaak er enorm onder heeft moeten lijden. Ook na de Corona-crisis lijken horecabedrijven niet zo snel op te krabbelen als andere sectoren. En zien we een toenemende leegstand in de dorpen en steden in 2021-2022. Hoe kun je die strop enigszins verminderen?
Profiteer van die enorme stijging in gebruik mobiele apps
Jouw klanten zitten net als iedereen in deze tijd heel veel op hun telefoon of tablet. En daar kun jij van profiteren. Elke keer dat ze hun telefoon pakken zien ze jouw logo, jouw naam. Dit leidt tot meer zichtbaarheid en dus ook meer verkoop. Vooral als het gebruiksgemak super makkelijk is.
Mogelijkheden
Naast bovenstaande voorbeelden voor je App hebben wij nog meer opties voor je beschikbaar. Zoals een QR-menu, gewoon menu, in-App betaalsysteem met verschillende mogelijkheden, pushberichten, vouchers, uitgebreidere profiel instellingen voor je klanten, een eigen AMS. Eigenlijk te veel om op te noemen.
Samen gaan we kijken hoe wij dit zo goed mogelijk kunnen gaan in de markt kunnen zetten. Hiervoor maken we een landingspagina al dan niet gekoppeld aan je eigen Facebook-pagina, waar jouw klanten naar toe worden geleid om de App te downloaden. QR-codes voor de downloads, ontwerp van flyers.
Medewerkers
En vergeet je medewerkers niet. Het is heel belangrijk om te kijken wat er op de werkvloer speelt. In alle lagen. Van de keuken, tot de lopers, tot de obers en de bar. Hoe beleven zij het restaurant/bar? Liggen er veel briefjes met uitleg, protocollen of how-to’s? Een goede manier om hier zicht op te krijgen is om zelf een keer mee te lopen. Waar loop je tegen aan. Deze mooie uitleg hierover is gegeven door James Robertson in een interview met Frank Watching
In de App kunnen we hiervoor een afgesloten gedeelte maken waar alle recepten van de bar, protocollen, richtlijnen en huisregels in staan. Daarnaast kunnen hier cursussen aangemeld worden al dan niet digitaal. Ook kan er een uren-registratie worden bijgehouden van alle medewerkers.
Alles om jouw werk zo makkelijk mogelijk te maken.
Hierdoor creëer je tijdwinst bij je medewerkers, jezelf en meer omzet.
Meer weten? Een offerte aanvragen? Of gewoon een kop koffie ter kennismaking…