Mario in het hotel

In dit bericht ga ik je een boeiend verhaal vertellen. Het verhaal van een hotel, Mario en zijn vriendin. Een verhaal dat ook in jouw bedrijf plaatsvinden. Dit is het verhaal van Mario, een 35-jarige jongen.

Mario loopt met zijn vriendin door de stad, het is tijd voor de lunch en ze weten niet waar ze heen moeten. Ze zien jouw hotel met restaurant en gaan naar binnen. De bar is karakteristiek, stijlvol ingericht en heeft een grote toonbank voor producten voor coeliakiepati├źnten.

De twee gaan zitten, bestellen een lekker gerecht met verse vis voor hem en een salade voor haar.
Ze worden vriendelijk en snel geholpen. Ze hebben heerlijk gegeten en echt een goede service ervaren. Na de lunch staat Mario op en gaat aan de kassa betalen. Ze moeten helaas weer aan het werk.

Hier vraagt de aardige medewerker “Mag ik je iets vragen? Heb je genoten van de lunch?” en hij antwoordde “Ja, het was heerlijk!”. Daarop ging zij verder “Zou je ge├»nteresseerd zijn in 10% korting bij je volgende bezoek en vind je het leuk om mee te dingen naar een prijs met onze krasloten?”, Maria antwoordt een beetje verbaasd “Nou, wie zou daar nee op zeggen! “.

De medewerker legt uit: “Daarvoor heb je onze eigen App nodig. Als je hem meteen download kan ik al een punt op je klantenkaart bijschrijven voor deze lunch. Je kunt de voucher de volgende keer gebruiken en maandelijks meespelen met onze digitale krasloten. Zo nu en dan hebben we ook prachtige thema-avonden met speciale gasten en kun je reserveren.”

Mario antwoordt: “Hebben jullie een APP?”, de medewerker antwoordt “Natuurlijk, we lopen voor, het laatste wat we willen is uw portemonnee vullen met klantenkaarten. Uw mobiele telefoon heeft u altijd bij u. U kunt onze App downloaden door deze QR-code te scannen. Als je je dan meteen registreert in de App is de klantenkaart ook actief.

Nadat Mario de App heeft gedownload en zich heeft geregistreerd, vraagt de medewerker hem de QR-code te scannen om de punten op de klantenkaart te zetten. 

Maria en zijn vriendin verlaten het hotel. “Wat een verhaal, een provinciaal hotel-restaurant met een eigen APP”.

‘s Avonds zitten Mario en zijn vriendin in een bar waar ze meestal een lekker aperitief gaan eten, zoals gewoonlijk kijken ze naar hun mobiele telefoons.┬áTerwijl hij door de apps scrolt om de facebook te openen, merkt Mario het APP-pictogram van JOUW restaurant op en denkt meteen aan het woord “Scratch and Win” en wat de medewerker eerder had gezegd.

Mario opent de app, komt in het promotiegedeelte, vindt het kraslot en kan zich dan niet voorstellen wat er gebeurt …

Vond je het verhaal tot nu toe leuk? Helaas zal je even moeten wachten tot morgen voor de “tweede aflevering” …